"...Kolejne opony, jakie trafiły na warsztat niemieckich specjalistów możemy znaleźć na kołach popularnych aut kompaktowych, takich jak Opel Astra, Ford Focus czy VW Golf. Chodzi tutaj o drugi najbardziej popularny rozmiar kół na rynku, czyli 205/55 R16 H. W tej kategorii było znacznie lepiej niż pośród mniejszych opon. Najgorsze noty uzyskały jedynie trzy komplety z 18 przebadanych. Okazały się nimi Firestone Winterhawk 2, Goodride SW602 i Kenda Polar Trax (KR19). Dwie ostatnie marki powstają w Chinach.
Na najwyższą notę zasłużyło ogumienie pięciu czołowych producentów - Continental Winter Contact TS 830, Dunlop SP Winter Sport 3D, ESA Tecar Super Grip 7, Goodyear UltraGrip 7+ oraz Hankook Icebear W 440.
Badania niemieckiego ADAC ponownie pokazały, że to, co dobre musi kosztować. Opony, które otrzymały najniższe noty, to produkty z najniższej półki cenowej. Wyjątkiem są jedynie opony Firestone, które należą do cenowych średniaków."
już za rok albo dwa wejdzie ustawa, która ma na celu zmusić producentów opon na dostarczanie więcej informacji na temat opony. będzie to wyglądało tak, jak w przypadku np. lodówki. symbol "A" będzie dla najlepszej i najekonomiczniej opony a "E", "F", itd. dla mniej korzystnych. sęk w tym, że to fabryka będzie dawała te oznaczenia...napewno będą oszukiwać ale liczmy na testy :wink:
już za rok albo dwa wejdzie ustawa, która ma na celu zmusić producentów opon na dostarczanie więcej informacji na temat opony. będzie to wyglądało tak, jak w przypadku np. lodówki. symbol "A" będzie dla najlepszej i najekonomiczniej opony a "E", "F", itd. dla mniej korzystnych. sęk w tym, że to fabryka będzie dawała te oznaczenia...napewno będą oszukiwać ale liczmy na testy :wink:
Sęk w tym, że oznaczenie to będzie dotyczyło ekologii (hałas, opory toczenia itp) i nijak to się ma do bezpieczeństwa... Są bardzo dobre opony terenowe które są w europie zabronione bo są za głośne podczas jazdy - natomiast są niezastąpione w terenie. I tu będzie to samo - wyścig producentów do ograniczenia oporów toczenia i hałasu kosztem wydłużenia drogi hamowania i pogorszenia trakcji - Ekologia kosztuje
niektore tansze opony zimowe wcale nie sa zle. W niektorych pojazdach uzywam (uzywalem) debica frigo directionale i nie moge zlego slowa powiedziec - sa ciche i przyczepne. Co innego o letnich debicach - sa marnawe wedlug mnie.
[ Dodano: Sob 19 Gru, 09 07:59 ] http://opony.webwweb.pl/x_C_I__P_115...115510002.html - o mam takie drugi sezon i nie narzekam, wprawdzie w mniejszym pojezdzie - corsa, ale mysle ze i wieksze rozmiary sa dobre...a zaden wariat nie jezdzi powyzej 190 zimowa pora
Wiadomo im tansze osoby tym gorsze
Ostatecznie na "Hardcora" mozna jechać na uzywanych zimowkach dobrej jakosci :diabelski_usmiech (oczywiscie dobrej w zeszlym roku )
ja jeździłem na Firestone Winterhawk co prawda na wersji 1 a nie 2 , ale złego słowa nie moge powiedzieć na ich temat.
PS. frigo 1 dawały radę w takich miejscach , gdzie "markowe" już dawno odpadały. Więc te wszystkie testy też trzeba czytać z przymrużeniem oka.
Ja na używane opony nie mogę nic złego powiedzieć, może to akurat mi się trafiło, bo kupiłem je właśnie od kolegi aldam, , jeszcze raz dzięki, oczywiście już założone wyważone, dopompowane i jest super! Mowa o Firestone, potwierdzam, ciche dobrze trzymają, z głębokiego śniegu bez uślizgu wyjechałem, zobaczymy jeszcze jak się w trasie spiszą Pzdr!
Komentarz